Problem z mocą/ wydolnością

! Forum Zdrowie Problem z mocą/ wydolnością

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wilu Wilu 2 miesiące, 2 tygodnie temu.

  • Autor
    Wpisy
  • #10244
    Zdjęcie profilowe Wilu
    Wilu
    Użytkownik

    Witam

    Od roku jeżdżę na rowerze szosowym. Niestety nie jest to regularna jazda (czasem raz na tydzień czasem raz na dwa tygodnie) Mam problem z osiąganiem jakich kolwiek sensownych prędkości średnich.
    Wiek : 29 LAT
    Wzrost: 168cm
    Waga: 54kg

    Na 30km trasach średnia ok 28-29km/h a co bardziej martwi tętno średnie 174 maks 189 podczas takiej przejażdżki o ile średnia prędkość w ciągu roku trochę się zwiększyła to tętno zostaje praktycznie na tym samym poziomie.

    Co do samej jazdy staram się jeździć z kadencją 90 ale żeby z moją mocą być w stanie kręcić taka kadencje muszę jeździć na dosyć lekkich przełożeniach 50 z przodu i jakieś 20-18 z tyłu.

    Nigdy nie miałem żadnej diety, nigdy nie uczęszczałem do siłowni.

    Z chęcią wysłucham jakiś porad

  • #10246

    Leszek Śledziński
    Rowery.Jednoślad.pl

    Siemka.
    To o czym piszesz jest moim zdaniem normalne na początku. Też tak zaczynałem, tyle, że z dwa razy większą masą.
    Zarąbiście, że pilnujesz kadencji, to normalne, że przełożenia są lekkie. Takie mają być, zwłaszcza jeśli Twoim celem jest poprawa wydolności.

    To co mogę Tobie zaproponować z własnej perspektywy – mi bardzo pomagały interwały. Śmigaj ze zmienną intensywnością według mniej więcej takiego schematu –

    Rozgrzewka do 120-130 BPM
    Minuta jazdy na 90-100% możliwości – 190 BPM
    Jazda w tempie rozgrzewkowym przez kilka minut
    Minuta jazdy na 90-100% możliwości – 190 BPM
    Jazda w tempie rozgrzewkowym przez kilka minut
    Minuta jazdy na 90-100% możliwości – 190 BPM

    Następnego dnia wrzuć na luz, jeździj spokojnie, albo pójdź na basen, zregeneruj się.

  • #10271
    Zdjęcie profilowe Wilu
    Wilu
    Użytkownik

    Dzięki za radę zastanawiam się takze czy można sobie tu jeszcze jakoś pomóc siłownią? Jeśli tak to na jakie ćwiczenia zwracać uwagę?

  • #10272

    Leszek Śledziński
    Rowery.Jednoślad.pl

    Siłownią raczej wydolności nie zbudujesz, a jedynie siłę. Ćwiczenia oporowe to świetne uzupełnienie.

  • #10277
    Zdjęcie profilowe Wilu
    Wilu
    Użytkownik

    Dzisiaj pierwsza próba interwałów i oto efekt
    Trening interwałowy

    Po takim treningu i powrocie od domu wydaje sie ze jeszcze jakeis siły zostały, także można było zrobic jeszcze z 1-2 mocniejsze odcinki. Co do prędkości osiąganych w „pikach” wydaje mi się że więcej nie jestem w stanie wyciągnąć.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 miesiące, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Wilu Wilu.

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: