Regeneracja: Co pić po treningu?

! Forum Zdrowie Regeneracja: Co pić po treningu?

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 10 głosów i był aktualizowany ostatnio przez  Leszek Śledziński 2 tygodnie temu.

  • Autor
    Wpisy
  • #8864

    Leszek Śledziński
    Rowery.Jednoślad.pl

    Temat konkursowy – dwie najciekawsze wypowiedzi nagrodzimy pod koniec tygodnia bidonami Sigg z logo Rowery Jednoślad.pl

  • #8869
    Zdjęcie profilowe Szumigaj
    Szumigaj
    Użytkownik

    Mógłbym napisać, że najlepiej pić szampana, bo każda jazda ma być jak po zwycięstwo w wielkim tourze, czy żeby pić od razu espresso, bo który kolarz nie lubi dobrej kawy, ale moja odpowiedź bedzie zupełnie inna. Tak więc najlepiej po treningu pić wodę, tylko dużo. Osobiście jak wracam to biorę butelkę 1.5l wody (najlepiej mineralnej) i wypijam ją gdzieś w dwie godziny. Nieważne co w tym czasie robię woda jest przy mnie i najważniejsze to wyrobić sobie nawyk picia tego 1.5 litra wody. Reszta moim zdaniem powinna być dostarczana ze zdrowym i nie za dużym posiłkiem 😉

  • #8870

    Ela Piechowiak
    Użytkownik

    po powrocie z rowerowej wyprawy w ciepły dzień padam na twarz ale zazwyczaj woda wysoko mineralizowana z odrobiną soku z cytryny albo limonki, dosłownie szczypta soli, świeży liść mięty dla orzeźwienia i odrobina dobrego miodu działają cuda. Po wypiciu takiej mieszanki człowiek ma chęć zrobić następne 100 km 🙂
    U mnie ta mieszanka ,,z gumi jagód” naprawdę działa cuda.
    spróbujcie sami 🙂

  • #8871
    Zdjęcie profilowe Lajkonik
    Lajkonik
    Użytkownik

    Oczywiście niezbędny jest napój izotoniczny, który musi w ciągu 30 minut po treningu dostarczyć glikogen, który trafia do mięśni i wątroby. Ja osobiści piję również izolat w postaci białka, potrzebny do regeneracji mięśni. Dobrze jest rozmieszać wodę z np. sokiem wyciśniętym z owoców np. pomarańczy, który z powodzeniem zastąpi sztuczny izotonik dostarczając cukier zmęczonym mięśniom. Do tego polecam zjeść kilka daktyli lub banana.

    Poza tym, cześć. To mój pierwszy post 🙂

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 1 dni temu przez Zdjęcie profilowe Lajkonik Lajkonik.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 1 dni temu przez Zdjęcie profilowe Lajkonik Lajkonik.
  • #8876
    Zdjęcie profilowe Peter900
    Peter900
    Użytkownik

    Cześć,A ja np piję wodę z miodem. Nic nie dodaje oprócz miodu czasami sama woda lub po drodze coś kupuje.

  • #8881
    Zdjęcie profilowe Sadamek
    Sadamek
    Użytkownik

    Najlepsze po treningu to woda z miodem i domowym sokiem od Babci 🙂
    Bardzo dobrze (a przynajmniej w moim przypadku) robi woda mineralna prosto ze źródła.

  • #8882

    Michał Sobisz
    Użytkownik

    Nie znam sie jakoś bardzo ale z tego ci mi wiadomo dobrze jest pić nie do końca wode która nie ma w sobie zbyt dużo. warto pić jakiegoś typu izotoniki ponieważ mają pełno witamin i czegoś tam jeszcze co gubimy podczas treningu więc warto to uzupełnić.

  • #8883
    Zdjęcie profilowe marekluki
    marekluki
    Użytkownik

    cześć
    Ja 20 min.po treningu ( 50 km w przyzwoitym tempie) piję sok z czerwonego buraka a później sączę około 1/2 litra wody mineralnej a następnie wypijam herbatę owocowa np z hibiskusa.
    Dla mnie regułą jest sok z buraka. Trochę problemów jest ze sprzątaniem sokowirówki i jej okolic, ale daje radę.
    Polecam.

  • #8884

    Michał Faliński
    Użytkownik

    Witam.
    Ja po swoim treningu jeśli można to tak nazwać,czyli wycieczki ok.100km poprostu cieszę się z przebytej trasy ;).Często pijam sobie herbatki np.z kwiatów lipy,ajurwedyjską lub inne regeneracyjne co mi się akurat trafi w sklepie.Pozostałe składniki diety staram się dostatczać wraz z pożywieniem białko,węglowodany.Nie skupiam się niemiłosiernie nad swoją dietą.Liczy się dla mnie z kim i gdzie jeżdżę 🙂

  • #8894
    Zdjęcie profilowe Miłosz Dybaś
    Miłosz Dybaś
    Użytkownik

    Hej,
    szukając odpowiedniego napoju regeneracyjnego, powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na stopień intensywności treningu. Podczas jazdy nasze ciało się poci, a wraz z tym pozbywamy się cennych elektrolitów — im większy wysiłek, tym więcej ubywa. Jakość nawodnienia powinna być proporcjonalna do ich utraty. Jeśli nie jechaliśmy na wynik, można wypić racjonalną ilość piwa (najlepiej rzemieślnicze, w których występują większe ilości chmielu) lub wodę wysoko mineralizowaną z dodatkiem wyciskanego soku z cytrusów i miodem. W przypadku intensywnej aktywności picie wody może nie wystarczyć. Warto sporządzić sobie koktajl zawierający węglowodany oraz białko np. bananowy — z dodatkiem mleka kokosowego, które posiada szereg pozytywnych własności. Takie połączenie szybko nawodni organizm i przyspieszy regenerację. Pozdrawiam 🙂

  • #8915

    Leszek Śledziński
    Rowery.Jednoślad.pl

    @miloszdybas
    @lajkonik

    Mamy dla Was bidony! Dzięki za pouczające posty.
    Proszę, skontaktujcie się poprzez mail – redakcja@jednoslad.pl

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie