Kupno roweru to trudna sprawa. Na rynku jest tyle modeli… Ale nawet nie o to chodzi. Wybieramy model, na który nas stać, a okazuje się, że jeden model wyżej ma już lepszy osprzęt i hamulce tarczowe, a różnica w cenie to tylko np. 300 zł. Czy warto dołożyć i zakupić droższy rower?
Jaki rower kupić? Warto dołożyć i kupić lepszy? Jeżeli tylko mamy taką możliwość, odpowiedź brzmi: TAK! Najlepszym tuningiem, jest tuning fabryczny, czyli kupno wyższego modelu roweru. Dlaczego? Otóż, jeżeli będziemy chcieli do zakupionego przez nas roweru zamontować np. hamulce tarczowe, może okazać się, że ich koszt przekroczy 600 zł, czyli np. połowę wartości roweru. Dokładając w dniu zakupu do naszego roweru wyżej wspomniane 300 zł otrzymujemy nie tylko lepsze hamulce, ale także wyższą grupę przerzutek i np. lepsze obręcze kół. Ulepszenie naszego roweru w takim stopniu i za takie pieniądze nie będzie po prostu możliwe, nawet jeżeli zdemontowany osprzęt sprzedamy.
Ale skupmy się na tym co dają rowerzyście hamulce tarczowe – w porównaniu do hamulców typu V-Brake. Przede wszystkim niezawodność. Ich działanie w dużym stopniu niezależne jest od warunków pogodowych i terenowych. Ubłocone, upiaszczone czy też mokre obręcze sprawiają, że hamulce typu V-Brake, jak i każde inne obręczowe, po prostu przestają wydajnie hamować. Aby ubrudzić tarcze – trzeba się dużo solidniej postarać, a i to nie ma aż tak wielkiego wpływu na hamowanie jak w przypadku hamulców obręczowych.
Druga sprawa to modulacja – czyli dozowanie siły hamowania, po prostu czucie hamulca. Bezapelacyjnym królem tegoż zjawiska są hydrauliczne hamulce tarczowe, które w większej i mocniejszej wersji sprawdzają się w motocyklach i samochodach.
Czy warto dopłacić, żeby twój rower posiadał hamulce tarczowe? Jeszcze raz odpowiadam – Tak, bardzo warto – napisałbym, jeżeli takie wyrażenie poprawne byłoby w języku polskim… Napisałem tak? Ok, zatem niech tak już zostanie…
Prawie.PRO Made in Poland
Skarpetki kolarskie Aero Prawie.PRO 400W Białe
Kolarska Kawa Ziarnista Coffee Ride 600W Speciality 1KG Świeżo Palona
Bidon Prawie.PRO 400W Bio 750 ml Różowy
Kurtka kolarska Prawie.PRO EDC ZERO WIND Slim Unisex
Torba podsiodłowa kolarska Prawie.PRO CORDURA®
Spodenki kolarskie męskie Prawie.PRO 300W. Czarne Mono
Opaska Mocy Prawie.PRO +100W Granatowa
Skarpetki stopki sportowe Prawie.PRO 150W Białe
Spodnie Dresowe 300 VO2 Max Unisex Niebieskie
Koszulka kolarska męska Prawie.PRO 200W Aero. Biało – Czerwona
Czapka kolarska z daszkiem Prawie.PRO 300W Czarna
Zestaw smar + odtłuszczacz + szampon rowerowy Prawie.PRO +200W
YouTube Prawie.PROWszystie filmy
Poznaj kolekcję Prawie.PRO
Skarpetki
10 Produkty
Na Rower
63 Produkty
Koszulki kolarskie
15 Produkty
Dodatki
55 Produkty
Bluzy kolarskie
7 Produkty
Przeczytaj również:
ZWIFT: Czym jest tryb “ERG” i czy działa w każdym trenażerze?
Cube Access WLS: Opis, Cena, Dane techniczne
Dlaczego kupiłem Kross Vento 8.0 2017? Czy można kupić rower na firmę i odliczyć VAT?