Aktualnie czytasz:
Jaki bagażnik samochodowy na rower wybrać?
1

W dobie rosnącej popularności samochodów coraz więcej ludzi decyduje się na zabieranie ze sobą na wczasy swoich jednośladów. Jazda rowerem pozwala spędzić aktywnie czas urlopowy, a dodatkową korzyścią jest możliwość zwiedzenia znacznie większej ilości miejsc, do których samochodem nie można byłoby niestety wjechać. Wiele osób, które decyduje się na zabranie ze sobą roweru na wczasy staje przed wyborem bagażnika rowerowego, który będzie spełniał stawianie przez nich wymagania. Sposób przewożenia roweru może być oczywiście bardzo różny. Jedni zdecydują się na spakowanie go bezpośrednio do wnętrza auta, a drudzy postawią na bagażnik rowerowy montowany na zewnątrz auta. Jaki zatem bagażnik na rower wybrać, i który będzie najwygodniejszy w obsłudze? Na te pytania znajdziesz odpowiedź w tym artykule.

Bagażnik rowerowy zaczepiany na haku

Pierwszą kwestią na jaką trzeba zwrócić uwagę przy wyborze bagażnika rowerowego na hak jest to czy auto w ogóle ten hak posiada. Niestety większość nowych aut, które wyjeżdża z salonu nie posiada zamontowanego w standardzie haka. Można go oczywiście zamówić za dodatkową opłatą, która w zależności od producenta auta będzie bardzo różna – od 200 do nawet 600 złotych. Niewątpliwą zaletą haka jest to, że może on posłużyć nie tylko jako baza pod rowerowy bagażnik, ale również pozwoli na doczepienie np. przyczepy kempingowej. Jeżeli chodzi o sam bagażnik to ceny zaczynają się już od 250 złotych. Uważać trzeba natomiast na jakość kupowanego towaru, ponieważ często za tak niskie pieniądze dostać można marnej jakości bagażnik, który prawdopodobnie nie wytrzyma nawet 2 sezonów. Jak się okazuje największa liczba osób chcących cieszyć się z jazdy rowerem na urlopie wybiera bagażniki za kwotę oscylującą w pobliżu 1000 złotych. I w większości przypadków taki bagażnik będzie spełniał swoje zadanie nawet przez wiele lat. Bagażniki rowerowe z wyższej półki cenowej kosztować będą w okolicach 2000 złotych.

Bagażnik rowerowy na dach

Ciekawą alternatywą dla bagażników rowerowych montowanych na haku są bagażniki na dach. Ta forma przewożenia jednośladów jest prawdopodobnie najbardziej popularna na świecie, gdyż wiele samochodów opuszczających fabryki ma w standardzie zamontowane relingi dachowe. Te, które są ich pozbawione będą zmuszały użytkowników do ich zamontowania co będzie wiązało się z wydatkiem 100 – 300 złotych. Cena samego uchwytu na pojedynczy rower to wydatek w okolicach 200 – 400 złotych. Przy wyborze bagażnika rowerowego na dach pamiętać trzeba o tym, że bagażnik taki powinien być przede wszystkim bezpieczny dla przewożącego, ale również i dla innych uczestników ruchu drogowego. Z tego też powodu warto jest wybierać certyfikowane produkty, które przetestowane były w różnych warunkach – w tym symulujących wypadek drogowy. Wadami tego typu bagażników jest opór aerodynamiczny stawiany przez rowery, a co za tym idzie odrobinę większe spalanie samochodu. Do wad zaliczyć też można trudniejszy sposób montażu roweru na dachu – w porównaniu z bagażnikiem na hak.

 

Zobacz także:
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
O autorze
Zdjęcie profilowe Michał Pirowski
Michał Pirowski
Najważniejsza jest pasja. Jeszcze istotniejsze to dzielić się nią z innymi.
1 Komentarze

Podziel się opinią