Rower szosowy jest to rower, który jest przeznaczony do jazdy przede wszystkim po drodze utwardzonej. Cechą charakterystyczną roweru szosowego jest duża rama oraz pokaźne koła, o tej samej średnicy zarówno z przodu jak i z tyłu.
Z założenia rower szosowy powinien być lekki oraz powinien cechować się sztywnością boczną. Parametry te sprzyjają lepszej aerodynamice i bardzo dobrym przełożeniu. Minimalna waga roweru szosowego nie powinna przekraczać według standardów 6,8 kg. W związku z tym należy zwracać uwagę na materiał z jakiego rower jest wykonany. Zwykle wchodzą w grę ramy aluminiowe lub karbonowe. W przypadku tańszych rowerów lepiej wybrać konstrukcję aluminiową, zaś w przypadku droższych – karbonową (w porządniejszym wykonaniu konstrukcja karbonowa jest lżejsza). Drugą istotną i podstawową cechą, na jaką należy podczas zakupu to długość rury w ramie – dłużą zaleca się kolarzom wyczynowym (pozycja jeźdźca pochyła), krótszą – osobom jeżdżącym rekreacyjnie (pionowa pozycja).
Prawie.PRO Made in Poland
Papierowa torba prezentowa Prawie.PRO
Pins Prawie.PRO ręcznie emaliowany
Naklejki Prawie.PRO PROsiak folia PROstokąt duże 18 szt.
Podkoszulka Potówka Prawie.PRO 200W Granatowa Unisex
Bluza kolarska męska Prawie.PRO 200W. Race
Skarpetki kolarskie Aero Prawie.PRO 400W Białe
Zestaw smar + odtłuszczacz + szampon rowerowy Prawie.PRO +200W
Polo Prawie.PRO Poly Lacoste Casual Męska Granatowa
169,00 zł139,00 złNajniższa cena z 30 dni przed obniżką: 169,00 zł
Nogawki Ocieplacze Kolarskie Prawie.PRO Czarne Unisex
Koszulka kolarska męska Prawie.PRO 350W. Lody
Łagodzący krem kolarski przeciw otarciom Prawie.PRO
82,99 zł74,99 złNajniższa cena z 30 dni przed obniżką: 74,99 zł
Czapka Kolarska Ocieplana Prawie.PRO 300W Czarna
YouTube Prawie.PROWszystie filmy
Poznaj kolekcję Prawie.PRO
Skarpetki
9 Produkty
Na Rower
62 Produkty
Koszulki kolarskie
15 Produkty
Dodatki
55 Produkty
Bluzy kolarskie
7 Produkty
Przeczytaj również:
Zapalenie ścięgna Achillesa – zmora początkującego biegacza
Amortyzator rowerowy: czym jest tłumienie odbicia? Jak je ustawić?
Amortyzacja w rowerze. Nietuzinkowe systemy, część 1