Aktualnie czytasz:
Jaki rower wybrać dla osoby ważącej ponad 100 kg?
2

Coraz większa popularność rowerów sprawia, że wiele osób walczących z nadwagą i otyłością wybiera właśnie rower, jako swojego sprzymierzeńca w walce ze zbędnymi kilogramami. Nie od dziś wiadomo, że ta forma aktywności fizycznej ma bardzo dobry wpływ na organizm człowieka i spalanie kalorii jest tutaj tylko sprawą drugorzędną. Najważniejszym argumentem, jaki stoi za tym, że każdy powinien sięgać po swój jednoślad jak najczęściej jest fakt, że pedałowanie pomoże nam zredukować stres, poprawić krążenie oraz usprawnić kondycję ogólną.

Na co zwrócić uwagę przy kupnie roweru dla osoby otyłej?

Rama

Co w przypadku, gdy osoba chcąca się odchudzić poprzez jazdę na rowerze, obawia się, że jego waga jest zbyt duża i może zaszkodzić konstrukcji roweru? Przed zakupem roweru trzeba najpierw przemyśleć, jaki rodzaj i kształt ramy będzie najwygodniejszy w eksploatacji roweru. Osoba otyła lub z dużą nadwagą, często boryka się z problemami polegającymi na trudnościach z poruszaniem sie. W takim przypadku zalecana jest rama, która nie będzie utrudniała wsiadania na rower i  zsiadania z niego. Zdecydowanie zwrócić należy uwagę na wysokość górnej rury poziomej. Dobrym wyborem może okazać się rower w układzie tzw. damki. W ogólnym przypadku wytrzymałość mechaniczna ramy jest bardzo wysoka i powinna wytrzymać ciężar nawet ponad 120 kilogramów.

Koła

Kolejnym ważnym aspektem przy wyborze roweru dla osoby ważącej ponad 100 kilogramów są koła wraz z ogumieniem. Nawet gdy nie uda się zakupić roweru, który w standardzie został wyposażony w większą ilość szprych lub we wzmocnione obręcze, zalecane jest, aby takie elementy dokupić. Standardowo zaleca się aby 26-calowe koło posiadało minimum 32 szprychy. Zagwarantuje to sztywność koła, podczas gdy będzie ono  bardziej obciążone, a regularne sprawdzanie naciągu szprych sprawi, że użytkownik będzie dłużej cieszył się z prawidłowej symetrii swoich kół. W przypadku wzmacnianych obręczy, warto wybrać takie, które przeznaczone są do rowerów MTB. Z założenia przeznaczone są one do jazdy górskiej, która cechuje się występowaniem dużych sił jakie działają na koła. Warto też dodać, że porządne, szerokie (około 2 cale) opony znacznie poprawią komfort jazdy.

Napęd i amortyzacja

Pozostałymi podzespołami, na jakie należy zwrócić uwagę jest zespół napędowy, amortyzator oraz siodło. Jeżeli chodzi o napęd, osoba o większej wadze powinna zdecydować się na solidny osprzęt z wyższej półki. Optymalnym rozwiązaniem jeżeli chodzi o napęd może okazać się tzw. wielowypust, który przenosił będzie większe siły działające na korbę podczas pedałowania. Zaleca się również, aby wybrać porządne, markowe pedały.

Kwestia amortyzacji w przypadku cięższego cyklisty jest mniej istotna, ale osobom chcącym podróżować w bardziej górzystym terenie zalecane są amortyzatory o szerokim przekroju górnych goleni, np. 40 mm. Ważne jest, żeby amortyzator posiadała regulację .

Siodełko

Ostatnią kwestią jest wygodne siodełko wraz z solidną sztycą. Naturalne jest, że większa masa rowerzysty powoduje większe dociążenie. Zbyt wąskie siodełko może okazać się bardzo mało komfortowe, przez co szybko można zniechęcić się do jazdy. Zaleca się szersze, żelowe siodełka, które będą się charakteryzowały dobrym rozkładem sił podczas jazdy po nierównej nawierzchni.

Zobacz także:
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
100%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
2 Komentarze
  • olo
    17 lipca 2017 at 08:59

    Milano nie zgodzę się z tobą zęby brutalni nie pisać ze polowa to stek bzdur
    ważyłem ponad 120 kg miałem

    1.rower ma być wygodny
    2.rama ergonomiczna dla danej osoby mtb szosa treking miejski
    3.osprzęt w zależności jak się nastawiamy ile zamierzamy spędzać na siodełku
    4 radze poczytać o Bike Sizing / Bike Fitting lub obejrzeć filmik

    https://www.youtube.com/watch?v=qLOYm1tl62Q

    authora trekinga podstawowy osprzęt 3000 rocznie dawał rade cena 1200
    meride kalahari na podstawowym osprzęcie i ok 4000 tez nie pękał odkupiony 300
    merida matss 40 6000 rocznie podstawowy osprzęt juz powoli nie dawał rady 1400 uszkodzenie ramy wymiana gwarancyjna
    merida tfs 800 inwestowanie w osprzęt warto było 8 000 rocznie bez większych inwestycji

  • Witek
    17 lipca 2017 at 09:03

    Oj nie ma co przesadza, każdy się nad, całe życie byłem grubasem i jeździłem na różnych rowerach i nigdy nic nie pękło ani się ani wygięło a troszkę kilometrów robiłem (żeby nie było 140 kg ważyłem).

Podziel się opinią