Temat spodenek rowerowych jest w ostatnim czasie bardzo często poruszany i dyskutowany. Kwestia ta jest bardzo istotna dla osób, które zaczynają swoją przygodę z profesjonalnym kolarstwem. O ile do jazdy miejskiej czy na krótkie wypady za miasto (20-30km) spodenki rowerowe są z pewnością zbędne, o tyle na dłuższe trasy (100-150km) lub kilkudniowe wypady są one zdecydowanie niezbędne. Prawdopodobnie zdanie takie podzieli większość osób, która wybrała się na tak długie trasy bez spodenek rowerowych i okupiła to porządnym bólem pośladków. Właśnie w okolicy pupy przypada największy nacisk spowodowany masą ciała. Dokładniej jest on przyłożony na punkty zwane guzami kulszowymi, które są częścią miednicy.
Zakup pierwszych spodenek
Osoby, które mają już za sobą zakup pierwszych spodenek rowerowych, prawdopodobnie są już zorientowane na co zwracać uwagę oraz czego unikać. Na co należy więc patrzeć przed pierwszym zakupem spodenek na rower?
Wkładka
Bardzo ważną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę przed zakupem pierwszych spodenek jest wkładka. Jazda z nią znacząco wpływa na komfort jazdy i jest zdecydowanie polecana przez większość doświadczonych cyklistów. Istotny jest również jej kształt, gdyż to właśnie on zapewni, że dłuższa jazda rowerem będzie przyjemna i komfortowa. W tym miejscu należy też zaznaczyć, że decydując się na jazdę w spodenkach z wkładką należy zrezygnować z noszenia pod nią bielizny.
Materiał i sposób wykonania
Kolejną kwestią jest materiał z jakiego wykonane są spodenki, ponieważ to właśnie od niego zależy jak odprowadzana będzie wilgoć z powierzchni ciała. Najlepiej, gdyby spodenki wykonane były z materiału sztucznego i ściśle przylegały do ciała.
W kwestii wykonania spodenek ważne są również dwa inne aspekty. Pierwszym z nich jest technologia ich szycia. Każde wystające szwy mogą ocierać skórę podczas ruchu, a kilkugodzinne obcieranie powodować będzie duży dyskomfort. Osoby, które mają już doświadczenie z wystającymi szwami, wiedzą jaki niesie to ze sobą ból. Dlatego też najlepszym wyjściem jest wybór spodenek wykonanych w technologii bezszwowej. Drugim aspektem jest budowa spodenek. Im większa ilość paneli, z których złożone są spodenki tym lepiej będą się one dopasowywały do kształtu sylwetki, a to bezpośrednio przełoży się na efektywność odprowadzania potu ze skóry. Dla osób, które czują dyskomfort podczas jazdy w obcisłych spodenkach zalecany jest zakup drugich, luźnych spodenek tzw. 2w1. Są one doczepiane do obcisłych za pomocą specjalnych rzepów.
Przy zakupie pierwszych spodenek warto dołożyć trochę więcej pieniędzy i kupić spodenki o wartości 150-250 złotych. Bardzo dobrymi recenzjami cieszą się spodenki Adidasa.
Pranie spodenek rowerowych oraz wkładki
Pranie tego typu odzieży funkcjonalnej jest bardzo istotnym elementem eksploatacji. Unikanie detergentów przyczyni się do tego, że na skórze nie będą pojawiały się odparzenia, a materiał, z którego wykonane są spodenki nie straci swoich właściwości. Najlepszym rozwiązaniem jest pranie ręczne oraz używanie szarego mydła. Dodatkowo unikać należy wysokich temperatur prania, które mogłyby przyczynić się do uszkodzenia materiału.
Prawie.PRO Made in Poland
Czapka kolarska z daszkiem Prawie.PRO 300W Różowa PROsiak
100h Podcastów i Słuchowisk Prawie.PRO MP3
Koszulka kolarska męska Prawie.PRO 250W Mono
Polo Prawie.PRO Poly Lacoste Casual Męska Granatowa
169,00 zł139,00 złNajniższa cena z 30 dni przed obniżką: 139,00 zł
Koszulka kolarska damska Prawie.PRO 350W. Lody
Bidon Prawie.PRO 400W Bio 750 ml Niebieski
Kurtka kolarska, biegowa Prawie.PRO SKIN
Skarpetki kolarskie, do biegania Prawie.PRO 300W Niebieskie
Koszulka kolarska damska Prawie.PRO 350W. Race
Spodenki kolarskie męskie Prawie.PRO 400W. Czarne
Zestaw smar + odtłuszczacz + szampon rowerowy Prawie.PRO +200W
3 Skarpetki kolarskie, do biegania Prawie.PRO 200W Białe Lewa + Prawa + Zapasowa
YouTube Prawie.PROWszystie filmy
Poznaj kolekcję Prawie.PRO
Skarpetki
10 Produkty
Na Rower
63 Produkty
Koszulki kolarskie
15 Produkty
Dodatki
55 Produkty
Bluzy kolarskie
7 Produkty
Przeczytaj również:
Dałem z siebie wszystko, ale to wciąż za mało. Lotto Energy Duathlon Ustka
100 km na rowerze raz jeszcze. Kiedy ma to sens, a kiedy długie dystanse nie pomagają
Bielańska Czasówka by ŻTC Bike Race: Kolarskie zmagania na warszawskich Bielanach