Decydując się na rozpoczęcie swojej przygody wybrałem za rekomendacją kolegi rower z serii Kross Vento. On jest posiadaczem odmiany sygnowanej 3.0. Ja czytając wiele opinii i zestawiając je z moimi potrzebami decydowałem się na wyższy model.

Kross Vento 4.0: Cena.

Moim zdaniem 4000 PLN to niewygórowana kwota jak na rower na kompletnym osprzęcie Shimano Tiagra. Jego obecność to najmocniejsza cena tego zestawienia. Wszystkie pozostałe elementy nie zdumiewają, ale są wystarczające dla amatora, który myśli o robieniu do 300 km tygodniowo. Wydaje mi się, że zdecydowana większość z Was będzie ogólnie zadowolona z wyboru, patrząc zwłaszcza przez pryzmat ilości wydanych pieniędzy. Stosunek ceny do jakości jest naprawdę bardzo dobry.

W tym wpisie nie będę się jednak szczegółowo skupiać na danych technicznych Kross Vento 4.0, bo są one ogólnodostępne, na pewno o wiele bardziej przydatna okaże się dla Was szczera opinia niezależnego użytkownika tego roweru szosowego. Postanowiłem je zawrzeć w punktach.

  1. Rower Kross Vento 4.0 posiada budżetowe obręcze Alexrims. Pierwsze kilometry wymagały zabiegów centrowania. Jednak później koła spisywały się bez zarzutu. Po 2000 km nadal są proste i nie krzywią się nawet po wjechaniu w większy ubytek nawierzchni.
  2. Opony Schwalbe Lugano w moim egzemplarzu mają wyraźne bicie. Są po prostu krzywe.
  3. Owijka kierownicy farbuje i jest trudna do utrzymania w czystości. Dolne kapsle maskujące kierownicy potrafią same odpaść. Przed rozpoczęciem nowego sezonu dokonam wymianę tych elementów.
  4. Siodło – w pierwszej kolejności zalecam jego wymianę. Jest niewygodne i powoduje drętwienie pewnej części ciała u panów. Takie siodełko nie przystoi nawet do roweru tej klasy. Jest naprawdę słabe. Polecam wizytę u profesjonalistów, którzy zmierzą rozstaw naszych kości i dobiorą coś lepszego. W segmencie do 300 zł można naprawdę kupić coś, na czym będzie można objechać całą Polskę.
  5. Rama jest ładnie wykonana i wydaje się bardzo trwała. Przy tym waży niewiele.
  6. Przedni widelec to carbon. Obniża on masę oraz lepiej znosi wibracje.
  7. Hamulce Shimano Tiagra może nie grzeszą wydajnością, ale w pełni wystarczają.
  8. Ogólny design roweru jest nienajgorszy.
  9. Po przejechaniu pierwszych 300 km rower wydaje się być komfortowy, zwinny i dynamiczny. Świetnie reaguje na przekazywaną na pedały moc.

Oczywiście powyższe wyliczenie to tylko wstęp do długodystansowego testu Kross Vento 4.0. Jednakże zakładam, że moje pierwsze wrażenia będą dla Was wiedzą pomocną przy podejmowaniu decyzji o zakupie roweru szosowego. Wkrótce więcej o Kross Vento 4.0.

Prawie.PRO Made in Poland

(22) 379,99 
?
(6) 329,99 
?
(18) 379,99 
?
(26) 15,99 
?
-12%
Koniec serii
(8) 499,00 
?
(43) 129,99 
?
-18%
(11) 139,00 

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 139,00 

?
(6) 189,99 
?

YouTube Prawie.PROWszystie filmy

Poznaj kolekcję Prawie.PRO

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *