Testy
Aktualnie czytasz:
Kross Vento 8.0 2017: Pierwsze wrażenia i pierwsze opinie o szosówce za 19 000 zł(!)
Dobry stosunek ceny do jakości
0

Kross Vento 8.0 2017 dla wszystkich jest rowerem co najmniej zastanawiającym. Laicy są zszokowani ceną – 19 000 zł. Z kolei znawcy kolarstwa łapią się za głowę i mówią „nie wierzę, Kross na nowej Dura-Ace i Zippie”.

Konkurencja rower o tej specyfikacji wycenia od 30 do 60% drożej. Patrząc przez pryzmat osprzętu to niemalże okazja. Lokalny sklep rowerowy, który uruchamiał tę maszynerię nie dowierzał też patrząc na wskazania wagi – Vento z ramą 56 waży 7.3 kg.

Kross Vento 8.0 2017 przejechał właśnie swoje pierwsze 300 km. Przez ten dystans dał możliwość poznać siebie bliżej. Szczerze mówiąc najbardziej byłem ciekaw nowej grupy Shimano Dura-Ace. Precyzja i szybkość działania tego napędu może zachwycić. Japończycy dopracowali „Durexa” do perfekcji zapewniając jeszcze większą sztywność, mniejsze opory i masę. Przy tym nowe malowania korby prezentują się rewelacyjnie.

Bardzo dobre wrażenia zrobiły na mnie w pełni karbonowe koła DT Swiss RC28 Spline. Nie zgodzę z opiniami, że tej rower powinien jeździć na wyższym stożku, choć podejrzewam, że prezentowałby się zdecydowanie bardziej rasowo. 28 mm zapewnia o wiele większą stabilność, zwłaszcza w wietrzne dni. Co i tak nie zmienia faktu, że precyzja łożyskowania, bardzo niska masa i wysoka sztywność, sprawia, że jazda jest czystą przyjemnością.

Kross zaprezentował w tym roku także nowe karbonowe ramy o większych przekrojach. Widoczne jest to zwłaszcza w okolicach mufy. Ten zabieg ma na celu poprawienie sztywności konstrukcji. Takie są też moje pierwsze wrażenia – moc przekazywana na suport skupia się tylko na nim, a nie na ciągłym naprężaniu kompozytu.

Zmiany są widoczne także w tylnym trójkącie. Dola rura wyraźnie zwiększyła przekrój, górna wręcz przeciwnie. Przez to rama jest skłonna przyjąć na siebie o wiele większą dawkę wibracji bez przenoszenia ich na maszt.

Kross Vento 8.0 2017 dostał także komplet komponentów Zipp z serii SL Speed. Karbonowa rura podsiodłowa, mostek oraz kierownica aero pracuje na niższą masę i jeszcze większą dozę komfortu. Ubolewam jedynie, że sztyca nie posiada offsetu przez co okazała się konieczna jej wymiana na identyczną, ale posiadającą dodatkowe 20 mm wychylenia do tyłu. Bez tej zmiany nie udało się uzyskać poprawnego fittingu, przez co zbytnio obciążane były moje kolana.

Minus dla Krossa także za przycięcie rury sterowej, przez co ustalanie pozycji na rowerze wiązało się z odwróceniem mostka. Na szczęście w moim przypadku to wystarczyło, jednak co by było jakby konieczna była głębsza zmiana pozycji?

To jedynie pierwsze wrażenia z jazdy na nowym Kross Vento 8.0 2017. Wkrótce kolejny raport z ciężkiej eksploatacji tej szosówki.

Szczegóły
Cena

18 999 PLN

Dane techniczne

MATERIAŁ RAMY T784 Carbon
WAGA 6,8 kg
WIDELEC Carbon (stożkowa carbonowa rura sterowa 1-1/8"-1,5")
PIASTA PRZÓD DT Swiss RC28 Spline
PIASTA TYŁ DT Swiss RC28 Spline
OPONY Schwalbe Pro One TL Folding 700-25c
OBRĘCZE DT Swiss RC28 Spline
PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Dura-Ace FD-9001
PRZERZUTKA TYŁ Shimano Dura-Ace RD-9001
HAMULCE PRZÓD Shimano DuraAce BC9000 (szczękowy)
HAMULCE TYŁ Shimano DuraAce BC9000 (szczękowy)
DŹWIGNIE HAMULCA Shimano Dura-Ace ST-9001
MANETKI Shimano Dura-Ace ST-9001 2x11
KORBY Shimano Dura-Ace FC-9000 52-36T (S 170mm, M 172.5mm, L/XL 175mm)
SUPORT Shimano Press Fit SM-BB71-41B
ŁAŃCUCH Shimano CN-HG900
KASETA / WOLNOBIEG Shimano Dura-Ace CS-9000 11-28T
KIEROWNICA Zipp SL-70 Aero (carbon, S - 400mm, M - 420mm, L/XL - 440mm, 31.8mm)
WSPORNIK KIEROWNICY Zipp SL Sprint (carbon, S/M - 100mm, L/XL - 110mm, 31.8mm, wznios 12)
WSPORNIK SIODŁA Zipp SL Speed (carbon, 330mm, 27,2mm)
STERY FSA Orbit C-40/48-CF 1-1/8"/1,5"
SIODŁO F'izi:k Antares R5 Magnesium
CHWYTY Velo

Plusy

Masa własna 7 kg
Najnowsza grupa Shimano Dura-Ace
Kierownica Zipp SL Aero
Świetne koła DT Swiss RC28 Spline

Minusy

Docięta rura sterowa, uniemożliwiająca przeprowadzenie pełnego fittingu
Matowy lakier framesetu podatny na zarysowania
Zastosowanie masztu bez offsetu

Opinie
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
Oceń tutaj
Design
Jakość
Cena do jakości
Ocena ogólna
Ocena Redakcji
Ocena Użytkowników
3 Oceny
Już oceniłeś, dziękujemy!
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
50%
heh...
0%
Że co?
50%
Grrrr!
0%
Smutne
0%

Podziel się opinią

Design
Jakość
Cena do jakości
Ocena ogólna