Aktualnie czytasz:
Kross Vento 8.0 2017 wziął udział w nagraniu spotu promującego Rowery Jednoślad.pl
Dobry stosunek ceny do jakości
0

Karbonowy, oparty o kompletną grupę Shimano Dura Ace 9100 Kross Vento 8.0 2017 otwiera pierwszy sezon nowego portalu oraz forum Rowery Jednoślad.pl. Szosa przejechała przy tej okazji blisko 40 kilometrów wspomagając mnie przy tym niezwykle interwałowym wysiłku.

Gościliśmy na południu Śląska. Wbrew pozorom mnóstwo tutaj pięknych terenów, zwłaszcza w okolicach ogromnego, nieskazitelnego regionu Lasów Raciborskich. Nie brakuje tutaj nieco zapomnianych dróg, które prowadząc przez las komunikują niewielkie wsie. Stąd też padł wybór na miejscowość Tworóg Mały. Ruch jest tu niewielki. Przez 3 godziny jazdy mijałem zaledwie 3 samochody.

Niestety asfaltowe, leśne dukty często nie oferują dobrej nawierzchni. Asfalty, które widzicie są pełne ostrych dziur, które przyczyniają się do wywoływania ogromnych wibracji roweru. W takich warunkach najbardziej cierpią koła DT Swiss RC28 Spline. To one w pierwszej kolejności przejmują liczne obciążenia i siły o dużej częstotliwości. Mimo takich niedogodności i mojej masy ponad 90 kg Swissy zachowały swoją sztywność, nie uległy najmniejszemu scentrowaniu. Przy tym skutecznie tłumiły nierówności pracując na rzecz poprawy komfortu.

Słabej jakości nawierzchnia to idealne warunki testowe dla ramy. Już na pierwszy rzut oka na tylny trójkąt widać, że projektanci wzięli pod uwagę kontrolowaną pracę karbonowego framesetu na nierównościach. Całości dopełniają komponenty Zipp. Sztyca SL Speed w połączeniu z moim siodłem Specialized Power Expert daje nawet kilkanaście milimetrów zgięcia w momencie przejmowania obciążeń. To jest wyraźnie odczuwalne podczas jazdy. Do tego Kross Vento 8.0 2017 otrzymał kierownicę Zipp SL-70 Aero, którą osadzono na mostku SL Sprint. To połączenie jest niezwykle sztywne, a przy tym amortyzuje górne partie ciała.

Podczas realizacji wideo rower pracował w typowym, mocnym interwale. Ciągłe hamowanie i rozpędzanie roweru, aż do znudzenia. W czasie 3 godzin skutecznie dotarły się hamulce (Shimano Dura Ace BC 9100) oraz obręcze wyraźnie zwiększając swoją skuteczność. To naturalny proces. Stąd nigdy nie oceniaj układu hamulcowego roweru zaraz po pierwszym treningu.

Specyfika nagrania wymagała ciągłego rozpędzania maszyny od 0 do 40-45 km/h. Sporo pracy wykonał w tym czasie napęd. Nieustanne wachlowanie biegami zarówno przedniej przerzutki jak i tylnej. Nowa Shimano Dura Ace pracuje lekko, precyzyjnie i szybko. Warunkiem jest oczywiście fachowa regulacja tego układu. W tym przypadku mechanik uruchamiający Krossa Vento 8.0 2017 nieco zawalił i przed realizacją spotu konieczna była ponowna wizyta w serwisie.

Podczas rozpędzania liczyła się także sztywność całej konstrukcji. Od pedałów, poprzez korby, koła, kierownicę, aż po ramę. Rower w tej specyfikacji nie trwoni mocy kolarza, nawet przy panicznych zrywach, których tego dnia było kilkadziesiąt.

Po przekroczeniu 40 km/h koła DT Swiss RC28 Spline wydają bardzo przyjemny dźwięk. Z kolei niska masa całego roweru (7 kg) staje się jeszcze bardziej odczuwalna. Noga podaje, a rower jest czuły na każdy jeden wat.

Opisywane warunki w moim mniemaniu były idealne do przeprowadzenia testu tej konstrukcji. Wysokie prędkości, niezliczona ilość procesów ciągłego hamowania i przyśpieszania, wreszcie dramatyczna jakość nawierzchni. Tutaj da się ocenić każdy jeden element konfiguracji tej maszyny.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
20%
Interesujące
60%
heh...
0%
Że co?
20%
Grrrr!
0%
Smutne
0%

Podziel się opinią