Kultowa amerykańska marka, która nazwą nawiązuje do hrabstwa kalifornijskiego o tej samej nazwie, gdzie mieści się główna siedziba, biuro projektowe, magazyn centralny i wiele szlaków rowerowych wraz z „miejscówkami” od których nazwy czerpie wiele modeli rowerów: Pine Mountain, Four Corners, San Anselmo, Nile Trail.

Marka została stworzona w 1986r. przez legendę innowacji technicznych w branży rowerowej – Garego Fischera, i później sprzedana.Wszystkie rowery mają design tworzony przez biuro projektowe wykonujące również malowania renomowanej marki Specialized.

Rodzaje rowerów

Generalnie wyróżnić możemy zasadniczy podział na rowery górskie i pozostałe.

Górskie dzielimy na:
Fulle (full suspension) czyli z podwójną amortyzacją – przednie koło i tylne. Tylny amortyzator zwany jest damperem. Rowery z pełnym zawieszeniem rozgraniczane są ze względu na możliwość ugięcia się amortyzacji: zarówno przód (jak głęboko golenie będą w stanie się złożyć-wartość podawana w mm przy każdym amortyzatorze), jak i tył, którego tzw. skok określa się jako możliwość „ugięcia zawieszenia” w linii tylne koło-siodełko. Cała filozofia polega na tym, że w zależności od rozmiaru koła i przeznaczenia roweru skok bywa różny i pracuje w systemie 1 zawiasowym lub 4 zawiasowym – bardziej zaawansowanym.

attack-trail-74 zawiasy posiada model Attack Trail z kołami 27,5 (druga nazwa to 650b dla tego rozmiaru kół , i używany jest zamiennie) i skoku 150mm, którym jeździ nasz zawodnik Enduro Mateusz Kostusiak, i system zawieszenia jest opatentowany przez Marin, a jego nazwa to Quad Link 3.0. Opis dokładniejszy znajdziecie na stronie www.marinbike.pl przy każdym rowerze – jest to po polsku więc esencja każdej kategorii jest ujęta przy modelu.

1 zawias posiadają pozostałe modele: Rift Zone koło 29 i skok 110mm (zawieszenie Iso Track – patent Marina), Mount Vision koło 27,5 skok 140mm (zawieszenie Iso Track – patent Marina) i nowość w ofercie Hawk Hill koło 27,5 skok 120mm (zawieszenie Multi Track patent Marina).

hawk-hillHawk Hill to jest przedstawiciel nowego trendu szlakowców / ścieżkowców. Rowery przeznaczone dla osób, które nie będą szalały wykonując skoki po 5 metrów długości, ale chciałyby mieć komfort jazdy, z kołem tylnym które świetnie się klei do podłoża.

Druga część górali to Hardtail

Czyli tak jak z angielska wiemy, sztywny ogon pozbawiony amortyzacji.
Wyróżniamy tutaj modele zaawansowane bardziej: Nail Trail – w tym sezonie awansowane do szlakowców za sprawą amortyzacji o skoku 120mm i bardziej wzmocnionej konstrukcji, w obydwu rozmiarach koła 29 i 650b. Model z 7 zasługuje na uwagę poprzez zastosowane siodełka z windą, dzięki której można je opuścić za pomocą guzika umieszczonego na kierownicy. Funkcja ta potrzebna jest przy pokonywaniu stromych zjazdów kiedy to stojąc na pedałach ciężar przenosimy nad tylne koło, a siodełko gdyby było w górze znajdowałoby się na wysokości żeber i mostka, dając spory dyskomfort.

pinemountain27,5+ (tzw. koła z plusem) – czyli rowery Pine Mountain – nawiązujące nazwą do swojego protoplasty sprzed 31lat. Czym jest standard +? To koła o szerokości od 2.8 cala do 3.0, ze specjalnie zaprojektowaną felgą pozwalające jeździć na bardzo niskim ciśnieniu – od 1.0 do 1.8 Bara, przez co samym ciśnieniem generujemy wysoki poziom tłumienia wybojów. Po co takie koła? By swobodnie móc podróżować po każdym terenie – ścieżkach usianych kamieniami, zjazdami pełnymi korzeni czy też pokryta błotem trasa przez las.

Cecha szczególna – wszystkie te rowery stworzone zostały ze stali: chromowo-molibdenowej, a najwyższy Pine Mountain 2 to model, którego rama jest ręcznie spawana z rurek Columbus. Nowością w kolekcji jest rower z cyferką 1 detronizujący swojego poprzednika spychając z jego nazwy cyfrę. Pine Mountain 1 to rower szlakowy ze skokiem 120mm i napędem 1×11 obsługiwanym przez przerzutkę najnowszej generacji Shimano SLX.

Pine Mountain w porównaniu z modelem z poprzedniego sezonu zmienił swoją specyfikację w kontekście opon: Kendy Hannok zostały zastąpione Schalbami Nobby Nic oraz Przerzutka to teraz Sram GX a nie X7.
Każdy z rowerów posiada liczne otwory w ramie pozwalające zainstalować różnorakie sakwy i wiele bidonów. Tak więc te rowery to wyprawowce MTB.

bobcat-trail-4-27Bobcat i Wildcat to hardtaile w najczystszej postaci. Wildcaty to linia stworzona z myślą o płci pięknej, w których nie tylko kolorystyka ma znaczenie, ale cała geometria ramy włącznie ze specjalnie zaprojektowanym siodełkiem, szerzej wyprofilowanym pod kobiecą miednicę. Rowery dla pań są w jednym rozmiarze koła 27,5, zaś Bobcaty to obyda rozmiary 650b i 29. Model Bobcat 5 w kole 29 posiada napęd 1×10 zaś koła 27,5 współpracują z układem 2×10.
Pośród hardaili podstawową część kolekcji stanowią Bolinasy, które bazują na tych samych ramach co Bobcaty, ale ich osprzęt jest dedykowany amatorom.

„Baranki” czyli rowery z giętą kierownicą.
Tutaj Marin posiada bardzo silną reprezentację, której nie da się jednoznacznie zakwalifikować, ale ich wspólną cechą jest wygięta kierownica. Dodatkowo wszystkie ramy posiadają tutaj otwory do instalacji bagażnika i błotników.

gestalt-2Gravel z angielska szuter, czyli ewolucja roweru szosowego i przełajowego stworzona z myślą o osobach, które szukają przygód na każdym terenie. Można by rzec, że jest to mix górala i szosówki. Dlaczego? Geometria z daleka przypomina kolarkę, ale po bliższym obejrzeniu znaleźć można szerokie a nawet bardzo szerokie opony, nałożone na koła z hamulcami tarczowymi. Ponadto widelce jak i tylne trójkąty ram gotowe są do nałożenia opon o bieżniku agresywnym, pozwalającym na jazdę w bardzo mieszanym terenie. Idea gravelu jest taka – jeśli będziesz jechać po szosie i zapragniesz zjechać w las czy do mijanego parku narodowego, to nie musisz mieć obaw, że szerokość koła i jego bieżnik odbiorą Ci taką szansę.

Gestalt najbardziej agresywna geometria grevelowa, z krótkimi tylnymi widełkami i „twardym” napędem szosowym, pozwalającym błyskawicznie rozpędzić rower, a do pokonania podjazdu trzeba mieć już wytrenowaną nogę i dobrą technikę.
Lombard miejski odpowiednik szutrowca, z trzema przełożeniami z przodu i dłuższym tylnym trójkątem, dzięki czemu rower będzie doskonale podjeżdżał pod każde wzniesienie.

nicasio-ssNiciasio SS czyli najprostszy rower w ofercie, na jednym przełożeniu i chromowo-molibdenowej ramie.
Four Corners to linia do turystyki stworzona by rowerem osiągać dystanse dzienne powyżej setek kilometrów, bez większego zmęczenia pleców. Wszystko za sprawą bardzo wysokiej „główki” ramy i podniesionej kierownicy. Na uwagę zasługuje model Elite, który poza malowaniem nawiązującym do rastamańskiego luzu wykonany jest z ręcznie spawanych ram ze stali dostarczonej przez legendarną amerykańską firmę Columbus.

ravenaEndurance to klasyczna linia szosy o nazwie Argenta i Ravenna. Idea tej geometrii szosowej oparta jest o wygodę, by po całym dniu spędzonym za biurkiem, nie mieć problemu z plecami, które zegną się boleśnie i przyjemność z jazdy pójdzie na drugi plan. Dlatego każdy rower posiada wysoką główkę ramy i widelec, do wykonania którego użyto karbonu i aluminium, by lepiej tłumić drgania.
W tym sezonie ramy otrzymały „dwumalowanie” co sprawia, że rowery prezentują się bardzo dostojnie i nowocześnie. Argenta to linia rowerów tradycyjnych natomiast Ravenna to konstrukcja przeznaczona dla kobiet, w której poza specjalnym siodełkiem użyta została specjalna płasko zagięta kierownica, by w dolnym chwycie było wygodniej i łatwiej ją trzymać.

Płaskie kierownice – Flat bar

fairfax-sc4-beltTa rodzina pojazdów Marina zasługuje na uwagę osób, które szukają roweru o możliwie najbardziej tradycyjnej konstrukcji. Jednak sprzęt powinien mieć charakter wyrażający się przez niebanalnie dobrany osprzęt. Przykładem tego jest rower Fairfax SC4 Belt, który oparty jest o napęd wykorzystujący pasek w miejsce łańcucha. Ponadto cała linia Urban nawiązuje do rowerów szosowych, poprzez zastosowanie sztywnych widelców i wąskich opon.
Muirwoods 29er jest dowodem nietuzinkowości Marina. Rower stworzony na ramie chromowo-molibdenowej, o geometrii mtb, z szerokimi gładkimi oponami i sztywnym widelcem przystosowanym do instalacji bagażnika lub błotników. Całość dopełniają naklejki, które pełnią po zmroku funkcję odblasku.

stinson-st-blue-tanKomfort – brzmi miło? To jeden z rodzajów rowerów, jakie Marin tworzy pod nazwą Stinson. Cecha generująca wygodę to geometria, polegająca na szczególnym kącie rury podsiodłowej. Gdy siedzimy na dobrze ustawionym siodełku możemy jednocześnie pełną stopą oprzeć się o podłoże zachowując podczas jazdy proste plecy.
Rowery krosowe San Anselmo i San Rafael to sprzęt dla szukających kompromisu pomiędzy rowerem uniwersalnym do granic możliwości, a jednocześnie zachowującym sportową sylwetkę. Dlatego zastosowano w nich amortyzację w widelcu i wąskie opony z terenowym bieżnikiem.

Prawie.PRO Made in Poland

-22%
Koniec serii
(26) 69,99 
?
PRO
(9) 395,59 
?
PRO
(5) 395,59 
?
-12%
Koniec serii
(8) 499,00 
?
(60) 149,99 
?
PRO
(4) 395,59 
?
-17%
Druga para -9%
(2) 49,99 
?
PRO
(28) 395,59 
?
(10) 146,99 
?
(6) 329,99 
?

YouTube Prawie.PROWszystie filmy

Poznaj kolekcję Prawie.PRO

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *