Opinie
Aktualnie czytasz:
Scentrowane koła DT Swiss RC 28 C i nieplanowany przegląd Kross Vento 8.0 2017
0

Mój Kross Vento 8.0 2017 obchodzi mały jubileusz. Przejechał właśnie 2000 km. Tak, wiem – to dużo i nie dużo. Moim zdaniem taki dystans pozwala spojrzeć na rower z nieco szerszej perspektywy i ocenić czy warto było zdecydować się na Krossa opartego na Shimano Dura Ace R9100.

Świętowanie niestety zbiegło się z przymusowym serwisem tej maszyny. Znów winna jest moja nieuwaga i polskie drogi. Trafiając na fragment wyfrezowanej jezdni i uderzając w ostrą krawędź asfaltu zwichrowałem nieco tylne koło DT Swiss RC 28 C. Scentrowało się ono zarówno horyzontalnie, jak wertykalnie. W skrócie – zrobiło się jajo, które dodatkowo jeszcze biło na boki. To także spowodowało zmianę napięcia szprych. Te z kolei zaczęły wydawać wiele niepokojących dźwięków. Zwłaszcza pod obciążeniem. Jedynym ratunkiem jest tutaj centrowanie w fachowym serwisie. Szprychy zostały na nowo napięte i teraz panuje błoga cisza, a wszelkie odkształcenia zostały wyeliminowane.

Przy tej okazji także przeprowadzono konserwację bębenka, który domagał się smaru. Jego sucha praca to rezultat jazdy w deszczu. W rowerze wiele jest elementów wrażliwych na wodę. To m.in. bębenek, łożyska suportu i główki ramy. Dlatego trzeba uważać i nasłuchiwać dźwięków płynących z roweru po jeździe w deszczu. Myjąc rower myjką ciśnieniową także uważajcie na otwarte, łożyskowane elementy. Przez przypadek można narazić siebie na koszty.

Kross Vento 8.0 2017 generalnie nie sprawiał przez ostatnie 4 miesiące większych problemów poza tymi, za które sam jestem odpowiedzialny. Uważam, że polska marka rozsądnie skalkulowało cenę w stosunku do osprzętu czy komponentów. Mamy tutaj kompletną grupę Shimano Dura Ace R9100 (korba, przerzutki, kaseta, hamulce szczękowe, klamkomanetki), karbonową kierownicę, mostek i sztycę Zipp oraz bardzo lekkie koła DT Swiss RC 28 Carbon. Duszę roweru stanowi w pełni kompozytowy frameset o dość dobrej sztywności i posiadający dużą zdolność do niwelowania wibracji płynących z drogi.

Cennikowo Kross Vento 8.0 2017 to wydatek 18 000 zł. Konkurencja za taką konfigurację często oczekuje dwa razy tyle.

Zobacz także:
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
100%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%

Podziel się opinią