Jakiś czas temu do naszej redakcji zawitały rower reprezentujący kalifornijskiego producenta – firmę Marin. Do przetestowania stawił się model BOBCAT TRAIL 3 na kołach 29″. Jest to jeden z reprezentantów ekonomicznego segmentu marki (katalogowo 2299 zł). Czy Marin, modelem BOBCAT TRAIL 3 udowodnił że slogan 'dobre i tanie’ to nie tylko słowa rzucone na wiatr?
Zacznijmy od samej ramy. Wykonana z aluminium w nienarzucającym się szarym kolorze z czerwonymi akcentami – mnie osobiście się podoba. Jej geometria jest poprawna i nie odstaje od rynkowych standardów rowerów tej póki cenowej. Pomimo że testowałem rozmiar XL który był na mnie sporo za duży, ogólnie podróżowało się wygodnie. Za amortyzację przodu odpowiada SR Suntour XCT HLO z 100mm skoku wraz z blokadą. Amortyzator, pomimo że nie można od niego oczekiwać cudów, pracował nad wyraz dobrze. Należy pamiętać, że testowany model jest skierowany głównie do amatorów sportów rowerowych i jego głównym żywiołem nie będą trudne, techniczne sekcje, a bardziej płaskie wycieczki po lesie, na których SR Suntour dawał radę nie przyprawiając mnie o ból rąk i nadgarstków.
Koła 29″ zbudowane na wzmocnionych obręczach Marin, kręcą się na piastach Joytech. Za hamowanie odpowiadają hydrauliczne hamulce Tektro HDM-285 w połączeniu z małymi tarczami. W tym miejscu wypada mi na chwilę się zatrzymać, ponieważ hamulce pozytywnie mnie zaskoczyły. Na prawdę oceniam je jako w pełni wystarczające do roweru tej klasy. Troszkę szkoda, że Marin zdecydował się na również budżetowe podejście do napędu. Kombinacja przerzutek Shimano Altus + Tourney nie zdobędą z nami szczytów (o hierarchii grup Shimano pisaliśmy -> tutaj <-), aczkolwiek podczas testu nie sprawiała problemów. Pozostałe podzespoły są sygnowane głównie logo Marin, a całość uzupełniają opony Schwalbe Tough Tom, i nietuzinkowy czerwony mostek :).
Podsumowując: Marin modelem BOBCAT TRAIL 3 próbuje zaakcentować swoją obecność także w segmencie najczęściej sprzedawanych w Polsce rowerów – do wszystkiego i dla każdego. Ma tam solidną konkurencję, rodzimą i zagraniczną, jednak uważam, że testowany model ma pełne prawo do rywalizowania o swoje miejsce na rynku.
Dokładną specyfikację możecie znaleźć na stronie producenta (-> link <-).
Prawie.PRO Made in Poland
3 Skarpetki kolarskie, do biegania Prawie.PRO 200W Białe Lewa + Prawa + Zapasowa
Spodenki kolarskie damskie Prawie.PRO 300W. Granatowe
Kombinezon Triathlonowy Tri Suit Prawie.PRO Aero
565,99 zł499,00 złNajniższa cena z 30 dni przed obniżką: 565,99 zł
Koszulka kolarska damska Prawie.PRO 350W. Różowa
Czapka termoaktywna uniwersalna Prawie.PRO
Papierowa torba prezentowa Prawie.PRO
100h Podcastów i Słuchowisk Prawie.PRO MP3
Rękawiczki kolarskie Aero Prawie.PRO 200W Czarne Unisex
Bluza kolarska męska Prawie.PRO 300W Merino
Nogawki Ocieplacze Kolarskie Prawie.PRO Czarne Unisex
Koszulka kolarska męska Prawie.PRO 200W Aero. Biało – Czerwona
Koszulka kolarska męska Prawie.PRO 350W. Granatowa
YouTube Prawie.PROWszystie filmy
Poznaj kolekcję Prawie.PRO
Skarpetki
9 Produkty
Na Rower
62 Produkty
Koszulki kolarskie
15 Produkty
Dodatki
55 Produkty
Bluzy kolarskie
7 Produkty
Przeczytaj również:
ZWIFT: Czym jest tryb „ERG” i czy działa w każdym trenażerze?
Kross Lea 1.0 2018: Dane techniczne, cena i opinie
Romet Orkan M: Opis, Cena, Dane techniczne