Problem z mocą/ wydolnością

! Forum Zdrowie Problem z mocą/ wydolnością

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wilu Wilu 2 lata, 2 miesiące temu.

  • Autor
    Wpisy
  • #10244 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wilu
    Wilu
    Użytkownik

    Witam

    Od roku jeżdżę na rowerze szosowym. Niestety nie jest to regularna jazda (czasem raz na tydzień czasem raz na dwa tygodnie) Mam problem z osiąganiem jakich kolwiek sensownych prędkości średnich.
    Wiek : 29 LAT
    Wzrost: 168cm
    Waga: 54kg

    Na 30km trasach średnia ok 28-29km/h a co bardziej martwi tętno średnie 174 maks 189 podczas takiej przejażdżki o ile średnia prędkość w ciągu roku trochę się zwiększyła to tętno zostaje praktycznie na tym samym poziomie.

    Co do samej jazdy staram się jeździć z kadencją 90 ale żeby z moją mocą być w stanie kręcić taka kadencje muszę jeździć na dosyć lekkich przełożeniach 50 z przodu i jakieś 20-18 z tyłu.

    Nigdy nie miałem żadnej diety, nigdy nie uczęszczałem do siłowni.

    Z chęcią wysłucham jakiś porad

  • #10246 Odpowiedź

    Leszek Śledziński
    Rowery.Jednoślad.pl

    Siemka.
    To o czym piszesz jest moim zdaniem normalne na początku. Też tak zaczynałem, tyle, że z dwa razy większą masą.
    Zarąbiście, że pilnujesz kadencji, to normalne, że przełożenia są lekkie. Takie mają być, zwłaszcza jeśli Twoim celem jest poprawa wydolności.

    To co mogę Tobie zaproponować z własnej perspektywy – mi bardzo pomagały interwały. Śmigaj ze zmienną intensywnością według mniej więcej takiego schematu –

    Rozgrzewka do 120-130 BPM
    Minuta jazdy na 90-100% możliwości – 190 BPM
    Jazda w tempie rozgrzewkowym przez kilka minut
    Minuta jazdy na 90-100% możliwości – 190 BPM
    Jazda w tempie rozgrzewkowym przez kilka minut
    Minuta jazdy na 90-100% możliwości – 190 BPM

    Następnego dnia wrzuć na luz, jeździj spokojnie, albo pójdź na basen, zregeneruj się.

  • #10271 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wilu
    Wilu
    Użytkownik

    Dzięki za radę zastanawiam się takze czy można sobie tu jeszcze jakoś pomóc siłownią? Jeśli tak to na jakie ćwiczenia zwracać uwagę?

  • #10272 Odpowiedź

    Leszek Śledziński
    Rowery.Jednoślad.pl

    Siłownią raczej wydolności nie zbudujesz, a jedynie siłę. Ćwiczenia oporowe to świetne uzupełnienie.

  • #10277 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wilu
    Wilu
    Użytkownik

    Dzisiaj pierwsza próba interwałów i oto efekt
    Trening interwałowy

    Po takim treningu i powrocie od domu wydaje sie ze jeszcze jakeis siły zostały, także można było zrobic jeszcze z 1-2 mocniejsze odcinki. Co do prędkości osiąganych w „pikach” wydaje mi się że więcej nie jestem w stanie wyciągnąć.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 lata, 2 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Wilu Wilu.
Odpowiedz do: Problem z mocą/ wydolnością
Informacje o Tobie:




Zobacz także: