Aktualnie czytasz:
BMC Timemachine 01 DISC do walki z czasem
Informacja Prasowa
0

Rowery BMC Timemachine 01 DISC to najbardziej aerodynamiczna konstrukcja w tegorocznej ofercie BMC Switzerland. Producent wskazuje, że modele te wyróżniają się znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi i wieloma nowatorskimi rozwiązaniami technologicznymi. Sprzęt stworzono głównie z myślą o triathlonistach oraz jeździe na czas.

W tworzeniu Timemachine 01 DISC projektanci i inżynierowie szwajcarskiej marki oparli się m.in. na swojej wiedzy i doświadczeniach związanych z konstrukcjami z włókien węglowych oraz aerodynamiką. Celem było stworzenie maksymalnie zaawansowanego roweru aero z hamulcami tarczowymi. W tym celu przeprowadzono np. pogłębione testy w tunelu aerodynamicznym, a hamulce zostały odpowiednio zintegrowane. Jak tłumaczy producent, pozwoliło to osiągnąć bardzo dobre właściwości aerodynamiczne oraz optymalny poziom kontroli i stabilności. Nowe rowery zaprojektowano z myślą zarówno o wymagających technicznie trasach triathlonowych, jak i jeździe na czas.

BMC Timemachine 01 DISC ustanawia nowe standardy dla inżynierii aero. Ten rower – dzięki wysokiej funkcjonalności, technologiom i designowi – idealnie trafia w potrzeby kolarzy. Technologia hamulców tarczowych zapewnia kierującemu nieograniczoną kontrolę na technicznych trasach i nie wpływa negatywnie na aerodynamikę – mówi starszy manager ds. produktów szosowych w BMC Switzerland, Mart Otten.

Twórcy nowego sprzętu przeanalizowali różne formuły aerodynamiczne, by jak najbardziej poprawić wydajność. Jednocześnie wykorzystano innowacyjne rozwiązania, dzięki czemu finalnie udało się stworzyć najbardziej wielofunkcyjny rower do jazdy na czas. Producent zaznacza, że w praktyce model ten zapewnia stabilność względem wiatru bocznego, umożliwia osiąganie dużych prędkości na prostych odcinkach i gwarantuje przewidywalność w trakcie jazdy w pozycji aero. Rower można także odpowiednio dostosowywać do osobistych preferencji.

Aerodynamika

SubA, czyli zintegrowany system aerodynamiczny BMC, maksymalizuje wydajność aerodynamiczną poprzez zminimalizowanie ekspozycji na wiatr. Odpowiednio zmodyfikowana koncepcja SubA łączy w sobie kluczowe cechy: rury 3:1 z przyciętymi profilami, zintegrowane osłony zacisku, kształty rur gwarantujące odporność na wiatr boczny, konstrukcję zawiasu widelca, mocno ograniczoną powierzchnię czołową oraz maksymalną integrację poszczególnych elementów.

Integracja hamulców tarczowych

W BMC Timemachine 01 DISC hamulce tarczowe są w pełni zintegrowane, co zapewnia doskonałe prowadzenie i kontrolę na najbardziej technicznych trasach – bez negatywnego wpływu na aerodynamikę. Wielu triathlonistów podróżuje razem ze swoimi rowerami. Właśnie dla nich szczególnie istotne może być to, że oś piasty w standardzie Thru-Axle i hydrauliczne hamulce tarczowe ułatwiają, dzięki niezawodnemu pozycjonowaniu klocków hamulcowych, składanie roweru oraz wymianę koła.

Zintegrowane osłony zacisku

Stworzone przez BMC aerodynamiczne osłony zacisku optymalizują przepływ powietrza wokół zacisków hamulców tarczowych i minimalizują negatywny wpływ na osiągi aerodynamiczne. Rezultatami są wysoka wydajność aerodynamiczna i dodatkowe korzyści płynące z funkcjonalnego zintegrowania technologii hamulców tarczowych.

Optymalne dopasowanie

Jak tłumaczą twórcy roweru, opracowana z myślą o szybkości rama to dobry początek, ale dopiero wszechstronny i aerodynamiczny system dopasowania do kolarza daje możliwość prawdziwej walki o rekordy. Zmodyfikowany system Position-to-Perform (p2p) pozwala triathlonistom i kolarzom celującym w jazdę na czas na znalezienie optymalnej pozycji, bez zbędnych kompromisów w dopasowaniu i wydajności. W tym kontekście znaczenia nie ma to, czy styl jazdy jest agresywny czy też bardziej konserwatywny. Szerokie możliwości adaptacji tworzą z BMC Timemachine 01 DISC maszynę dla wielu dyscyplin i jazdy na czas.

Wszechstronny kokpit

Autorski V-Cockpit oferuje optymalne właściwości aerodynamiczne i w znakomity sposób wspiera wysoką wydajność jazdy oraz gwarantuje większy komfort. To rozwiązanie powstało przede wszystkim dla pozycji, w której ciało kierującego jest ustawione wyżej. W pełni zintegrowany zawias widelca trzeciej generacji sprawia, że profil czołowy roweru jest odpowiednio zmniejszony, a system mocowania kokpitu gwarantuje zarówno odpowiedni wygląd, jak i funkcjonalność. Jak podkreśla BMC Switzerland, V-Cockpit w systemie p2p to pierwszy na świecie kokpit w pełni uwzględniający specyficzny charakter triathlonowych zmagań.

Druga z możliwych konfiguracji kokpitu (Flat-Cockpit) została z kolei przygotowana z myślą o zdecydowanie bardziej obniżonej pozycji. System oferuje dwa warianty – nieco podwyższony i jeszcze bardziej obniżony. Dzięki temu można swobodniej dobierać pozycję, zależnie np. od rodzaju dyscypliny i preferowanego stylu jazdy. Dodatkowe elementy, w tym np. montowany z tyłu schowek i miejsca na bidony, sprawiają, że rower może być znakomitym wyborem do startów triathlonowych. Co ważne, jazda BMC Timemachine 01 DISC z Flat-Cockpit i sztycą zamontowaną w tylnej pozycji jest zgodna z wymogami Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI) i czyni z tego roweru idealną maszynę do jazdy na czas.

BMW TImemachine 01 DISC. Rozmiary i modele

Nowy rower szwajcarskiej marki jest dostępny w wariancie BMC Timemachine 01 DISC Frameset. Zestaw ten obejmuje ramę, widelec, kierownicę, wspornik siodełka i mostek. Ramę przygotowano w pięciu rozmiarach (S, M-S, M-L i L), a cena wynosi 22 690 zł.

BMC Timemachine 01 DISC Frameset 01 (mat. pras.) BMC Timemachine 01 DISC Frameset 02 (mat. pras.) BMC Timemachine 01 DISC Frameset 03 (mat. pras.) BMC Timemachine 01 DISC Frameset 05 (mat. pras.) BMC Timemachine 01 DISC Frameset 07 (mat. pras.) BMC Timemachine 01 DISC Frameset 08 (mat. pras.) BMC Timemachine 01 DISC Frameset 09 (mat. pras.) BMC Timemachine 01 DISC Frameset 10 (mat. pras.) Zdjęcie ilustracyjne 05 (fot. BMC Switzerland)

www.schoenauer.co

Zdjęcie ilustracyjne 03 (fot. BMC Switzerland)

Zdjęcie ilustracyjne 04 (fot. BMC Switzerland)

Zobacz także:
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%