Aktualnie czytasz:
DVO Suspension w pigułce. Wszystko co musisz wiedzieć
To warto wiedzieć
0

DVO jest stosunkowo nowym graczem na rynku zawieszenia, jednak być może to właśnie to sprawiło, że w krótkim czasie marka dołączyła do światowej czołówki – dzięki świeżemu spojrzeniu na temat i podejściu „od riderów dla riderów”.

Autorem publikacji jest Łukasz z biker-house.pl.

Firma została założona w 2012 r. przez Brysona Martina Seniora przy współpracy z Johnem Pelino i Tomem Rogersem. Cała trójka posiadała już ogromne doświadczenie w branży zdobyte podczas wieloletniej pracy w Marzocchi USA, poparte mnóstwem świetnych produktów, za sukcesem których stali.

fabryka-1024x333

Czy DVO jest jedną z topowych firm zajmujących się rowerową amortyzacją?

– Naszym zdaniem – zdecydowanie tak! Sprzęt testujemy osobiście, montujemy do własnych, prywatnych maszyn, nawet gdy fabrycznie wyposażone są w bardzo dobre zawieszenie.

Ale konkrety!… DVO to przede wszystkim:

  • niezwykła kultura pracy amortyzatorów,
  • najwyższa jakość wykonania,
  • dbałość o najmniejsze detale,
  • dostępność każdej części zamiennej,
  • bardzo łatwy serwis,
  • żywotność (serwis 2x w sezonie przy intensywnej eksploatacji),
  • niski koszt serwisu w autoryzowanym punkcie: serwis przedniego amortyzatora to wydatek rzędu 120-140 zł,
  • pełne wsparcie posprzedażowe, m.in. w postaci szczegółowych poradników wideo.
Setup opracowany dla początkujących.

Setup opracowany dla początkujących.

A za ostateczne potwierdzenie naszej opinii niech posłuży fakt, że DVO podjęło współpracę z Giantem – największym i jednym z najlepszych producentów rowerów, a komponenty z zielonym logo znajdziemy w najwyższych modelach Tajwańskiego potentata.

GFORT_Reign_Carlson_1-1024x682

Giant Reign Advanced 0 2019 z DVO Diamond D1 i DVO Jade Coil

Co wyróżnia DVO spośród innych producentów zawieszeń?

– To jedno z najczęściej zadawanych nam pytań, które lubimy, bo odpowiedzią na nie jest genialnie działający system OTT.

Off-The-Top to ekskluzywny system DVO Suspension, który pozwala riderowi ustawić początkową czułość widelca. Zazwyczaj twardy, mocno napompowany amortyzator ma niską lub wręcz zerową czułość na mini wyboje. DVO rozwiązało ten problem poprzez OTT, dzięki czemu twardy setup jest również niezwykle wrażliwy na najmniejsze nierówności. Zostało to osiągnięte dzięki zewnętrznej regulacji kompresji sprężyn negatywnych. Zwiększając (kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara) działanie OTT sprawia, że widelec jest bardziej czuły (miękki) na początku uderzenia. Zmniejszając OTT sprawiamy, że widelec jest mniej czuły (twardszy). Należy tu podkreślić, że system OTT nie zmienia środkowej i końcowej charakterystyki amortyzatora!

Wybrane amortyzatory DVO

screenshot-dvosuspension.com-2019.01.29-13-25-02

DVO – zastosowanie poszczególnych amortyzatorów

DVO Diamond

diamond-black-top-gallery-new-2-342x1024

Nowy Diamond ma wszystko, by sprostać wymaganiom najbardziej ambitnych riderów, którzy zawsze chcą więcej, lepiej. Górne i dolne golenie zostały poprawione z poszerzeniem o 10 mm pod nowy standard boost. W efekcie zwiększona została precyzja sterowania oraz kontrola podczas gdy lecisz „jak dzik przez las”. Dodatkowo zwiększono prześwit, który pozwala na założenie jeszcze większej opony przy zachowaniu miejsca na błoto.

Sześć kliknięć regulacji wolnej kompresji pozwala na szybkie utwardzenie amortyzatora do pedałowania, otworzenie do zjeżdżania bądź ustawienie pośrednie dla wszystkiego pomiędzy. Ponad trzydzieści kliknięć szybkiej kompresji daje precyzyjną kontrolę nad dużymi uderzeniami. Kontrolowane podkładkami tłumienie jest w 100% dynamiczne, co oznacza, że dostosowywane jest na podstawie prędkości z jaką olej przepływa przez system. Amortyzator właściwie zareaguje na przeszkody terenu, który postanowisz pokonać i będzie gotowy na kolejne. Wyjątkowy system OTT klasyfikuje produkt DVO nad wszystkimi innymi, pozwalając na perfekcyjne dostrojenie responsywności w początkowym skoku bez żadnych kompromisów względem środka i końca.

Połączenie sztywności konstrukcji z ekskluzywnymi opcjami ustawień amortyzacji sprawia, że wrażenia z jazdy z tym widelcem są nieporównywalnie lepsze od czegokolwiek innego dostępnego na rynku.

DVO Onyx SC
onyx2-360x1024

Mniejszy brat Onyksa DC, Onyx SC D1 jest topowym widelcem enduro ze stajni DVO, oferującym 180 mm skoku. Wyposażony w sprawdzony tłumik D1, regulację szybkiej i wolnej kompresji, tłumienie oraz zewnętrzną regulację OTT, razem z 36-milimetrowymi goleniami i najsztywniejszą jak dotąd konstrukcją, pozwala na pewne przejeżdżanie najtrudniejszych odcinków.

DVO Onyx DC

Stworzony do wyścigów Pucharu Świata, już pierwszego dnia fazy rozwoju, Onyx DC trafił prosto w ręce Marcelo Gutierreza, który testował go na najtrudniejszych trasach PŚ. Kombinacja wymagań elitarnych zawodników z wydajnością i wytrzymałością dopasowaną dla rekreacyjnych wymiataczy. W amortyzatorze zachowano najlepsze cechy znane z całej linii DVO i dodano niezbędne dla widelca DH usprawnienia.

Emerald Inverted

eme2

Widelec, który wywrócił branżę do góry nogami. Ten flagowy amortyzator wprowadził markę DVO do ligi najlepszych i nadał rytm całemu przedsięwzięciu. Każdy element tego produktu został zaprojektowany z ideą innowacyjności. Emerald powstał po to, by zmienić konwenanse i w całości odmienić postrzeganie zawieszenia, a przy tym dać riderom najlepsze z możliwych osiągi. Odwrócona konstrukcja widelca z podwójną koroną i karbonowym boostertem, wraz z łatwym dostępem do podkładek kompresji, stawia ten widelec na celowniku zawodników DH oraz riderów szukających czegoś wyróżniającego się z mnóstwa podobnych ofert.

Emerald jest widelcem dla eksperymentatora. Ridera, którego oczy zapalają się na myśl o wypróbowaniu różnych konfiguracji podkładek.

Topaz T3 Air

topazt3-1

DVO poświęciło 2 lata na zaprojektowanie tego amortyzatora, aby dostarczyć produkt, który zniesie ‚piłowanie’ najlepszych zawodników. Objętość komory powietrznej można łatwo regulować przy pomocy podkładek instalowanych lub wyciąganych w kilka minut. Niezrównana czułość na małe nierówności została osiągnięta dzięki zastosowaniu tłumika z bladderem. Żebra chłodzące na zbiorniku wyrównawczym gwarantują skuteczne odprowadzanie ciepła, utrzymując niską temperaturę i niezmienną skuteczność tłumienia. Regulacja T3 oferuje trzy ustawienia kompresji: do pedałowania, trawersowania i zjeżdżania.

Biżuteria

Sposób pakowania sprzętu DVO przywodzi na myśl broń palną lub drogą biżuterię. I słusznie, bo de facto właśnie to otrzymujemy!

Zobacz także:
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
67%
Interesujące
33%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%