Przerzutki decydują o płynnej zmianie biegów podczas jazdy, co wpływa na szybkość i efektywność pedałowania. W związku z tym przerzutki trzeba zamontować porządnie i co jakiś czas kontrolować ich stan i ewentualnie je podregulować, żeby działały prawidłowo i bezawaryjnie.

Co jest potrzebne do zamontowania i regulacji przedniej przerzutki?

Podstawowym narzędziem jest śrubokręt, najlepiej krzyżakowy i płaski. Niezbędne będą również: obcinaczka do linki, klucz imbusowy oraz kombinerki. Nie zaszkodzi mieć pod ręką szczypce do naciągania linki, jednak można się obejść bez nich.

Jak zamontować przednią przerzutkę?

Jeśli łańcuch w rowerze jest założony, należy go w pierwszej kolejności zdjąć lub rozkuć. Zdjęcie łańcucha trzeba wykonać w rowerze, w którym wózek przerzutki da się rozkręcić, natomiast jeśli jest on nitowany, a więc złożony na stałe, konieczne jest rozkucie łańcucha. Następnie należy umieścić odpowiednio przerzutkę i skręcić prowadnik. Na koniec wystarczy przykręcić obejmę przerzutki na ramie. Na początku lepiej dokręcić przerzutkę delikatnie, żeby później móc odpowiednio ją ustawić i dokręcić. Wózek przerzutki powinien być w ustawieniu równoległym do tarcz mechanizmu korbowego, a dolna krawędź musi być oddalona od zębów dużej tarczy o około 1 do 3 mm. Często nowe przerzutki mają na sobie naklejkę, która dodatkowo ułatwia ustawienie przerzutki w odpowiedni sposób.

Jak wyregulować przednią przerzutkę?

Wyregulowanie przerzutki jest konieczne po zamontowaniu nowej przerzutki lub gdy stary mechanizm się rozregulował i nie działa poprawnie. Żeby prawidłowo wyregulować przednią przerzutkę, konieczne jest ustawienie łańcucha na największej tarczy z tyłu i najmniejszej z przodu. Regulacji przerzutki dokonuje się za pomocą śrub oznaczonych literami H i L. Śrubę L, czyli odpowiedzialną za dolny zakres przełożeń, należy dokręcić tak, żeby łańcuch był jak najbliżej wózka przerzutki. Następnie dokręca się przednią linkę i dokręca ją. Następnie zmienia się ułożenie łańcucha – na przedzie powinien być na najniższym biegu, a z tyłu na największej koronce. Przy takim położeniu śrubę H należy dokręcić tak, aby prowadnik przerzutki był jak najbliżej łańcucha. Na koniec trzeba sprawdzić, czy przednia przerzutka działa dobrze w połączeniu z tylną oraz czy łańcuch nie ociera o prowadnik przerzutki podczas zmiany biegów. Da się to łatwo rozpoznać po dźwięku jaki wydaje rower podczas zmiany przełożeń. Jeśli tak jest, konieczna jest zmiana naciągu linki.

Prawie.PRO Made in Poland

-10%
(3) 74,99 

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 82,99 

?
(62) 149,99 
?
(65) 366,99 
?
(105) 389,99 
?
(5) 0,00 
?
PRO
(3) 395,59 
?
(2) 389,00 
?

YouTube Prawie.PROWszystie filmy

Poznaj kolekcję Prawie.PRO

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *