Jeśli to wideo było dla Ciebie przydatne i chcesz wesprzeć moją działalność, to zapraszam do mojego sklepu: https://www.prawie.pro na mój Instagram: https://www.instagram.com/prawie_pro/ lub Facebook: https://www.facebook.com/leszekprawiepro/ a także do zakupu mojej książki: https://www.empik.com/prawie-pro-wygraj-siebie-lech-sledzinski,p1320924407,ksiazka-p
Zapraszam do mojego wideo, w którym będzie o tym, co wziąć pod uwagę przy zakupie używanego roweru.
Dzisiaj wita Was Piotrek z Roweryjednoślad.pl a będę mówił o tym, co wziąć pod uwagę podczas zakupu roweru używanego. A więc przechodzę do meritum. Zaznaczam jednocześnie, że taka diagnoza jest raczej ogólna i ma na celu wyeliminowanie najistotniejszych niedomagań potencjalnego nabytku natomiast bardziej szczegółowa kontrola wymaga już zaplecza sprzętowego.
Pierwszym kryterium jest to czy dany egzemplarz nam się podoba, bo przecież nikt nie chce uprawiać swojej pasji na sprzęcie, który nie jest w naszym guście, dlatego dokonać zakupu tylko w przypadku, kiedy jesteśmy pewni w 100%, że na naszym celowniku jest konkretnie taka maszyna jaką chcemy. Jeśli tej pewności niema trzeba chyba rozważyć wstrzymanie się z zakupem od momentu uzbierania większej kwoty lub znalezienia innej maszyny.
Oglądając na żywo przedmiot naszego pożądania zaczynami od naciśnięcia hamulca i jego zwolnienia. Ta czynność pozwala na ocenie stanu układu hamulcowego (zwłaszcza hydraulicznego); czy wszystko gra czy jednak nie do końca i będzie nas czekała inwestycja w naprawę. Warto przy okazji sprawdzić stan klocków, tarcz i przewodów hamulcowych. Podczas oględzin należy również zwrócić uwagą na to, czy rower jest prosty, tzn. czy nie miał jakiejś kolizji; sprawdzamy czy kierownica jest prosta, czy manetki są w porządku, czy nie są scentrowane koła, czy rama nie jest pęknięta, zwłaszcza przy główce.
Kolejna rzecz to luzy: w starach, suporcie, pedałach, osiach kół, dumperze. Będąc przy kołach kontrolujemy również stan ogumienia oraz stopień napięcia szprych – to, jak i wszystko inne, da nam pogląd na to, w jaki sposób rower był użytkowany i jak dotychczasowy właściciel o niego dbał.
Należy również sprawdzić amortyzatory; ich golenie, działanie regulacji, uszkodzenia. Oględzinom należy również poddać przerzutki i napęd – czy wszystko działa jak należy, czy przerzutki zmieniają się w prawidłowy sposób, czy hak jest prosty, czy wózek przerzutki nie posiada nadmierny luzów. Na koniec obowiązkowa przejażdżka i sprawdzenie wszystkich podzespołów podczas jazdy.
Na koniec życzę każdemu udanych zakupów rowerowych i nie tylko.
Dużo więcej w wideo, do którego obejrzenia serdecznie zapraszam.
Prawie.PRO Made in Poland
Koszulka kolarska damska Prawie.PRO 200W. Czarna
349,99 zł309,00 złNajniższa cena z 30 dni przed obniżką: 349,99 zł
Koszulka kolarska męska Prawie.PRO 250W Fluo
369,00 zł329,99 złNajniższa cena z 30 dni przed obniżką: 329,99 zł
Ręcznik Sportowy Prawie.PRO 100W 140×70
Spodnie długie kolarskie męskie Superroubaix Prawie.PRO 300W. Czarne
Czapka kolarska z daszkiem termoaktywna Prawie.PRO 400W Gore-Tex®
Skarpetki kolarskie, do biegania Prawie.PRO 200W Granatowe
Zestaw smar + odtłuszczacz + szampon rowerowy Prawie.PRO +200W
Czapka z daszkiem Prawie.PRO Baseball Casual Unisex
Bluza kolarska męska Prawie.PRO 300W Merino
Polo Prawie.PRO Poly Lacoste Casual Męska Granatowa
169,00 zł139,00 złNajniższa cena z 30 dni przed obniżką: 169,00 zł
Kombinezon Triathlonowy Tri Suit Prawie.PRO Aero
565,99 zł499,00 złNajniższa cena z 30 dni przed obniżką: 565,99 zł
Papierowa torba prezentowa Prawie.PRO
YouTube Prawie.PROWszystie filmy
Poznaj kolekcję Prawie.PRO
Skarpetki
9 Produkty
Na Rower
62 Produkty
Koszulki kolarskie
15 Produkty
Dodatki
55 Produkty
Bluzy kolarskie
7 Produkty
Przeczytaj również:
Kross Lea R2: Dane techniczne, cena i opinie.
Ile powinno się robić kilometrów na szosie tygodniowo? Prawie.PRO
Merida Raptor: Opis, Cena, Dane techniczne