Kross Vento 4.0 jest jednym z modeli serii Vento polskiej marki Kross z Przasnysza. Wśród rowerów tej klasy wyróżnia go niezwykle estetyczny i nowoczesny wygląd, charakterystyczny dla znacznie droższych modeli. Cena modelu Kross Vento 4.0 to około 4 tysiące złotych.
Dla kogo jest przeznaczony model Kross Vento 4.0?
Model Kross Vento 4.0 został skonstruowany głównie z myślą o osobach amatorsko jeżdżących na rowerze, które dopiero zaczynają swoją przygodę z rowerami szosowymi. Rower z pewnością nadaje się na pokonywanie dłuższych tras, jednak nie będzie możliwe osiąganie na nim bardzo dużych prędkości. Ten model sprawdzi się na maratonach szosowych i innych imprezach, ale jest skonstruowany raczej dla zabawy i własnej satysfakcji niż do zdobywania miejsc na podium w wyścigach.
Podzespoły
Podobnie jak jego poprzednik – Kross Vento 3.0- Vento 4.0 jest zbudowany głównie na podzespołach Shimano i Kross Sport. W rowerze zamontowano obręcze Alexrims oraz opony Schwalbe. Napęd ma 20 biegów. Model ten można kupić w pięciu rozmiarach ramy – od XS do XL.
Wady i zalety modelu
Konstrukcja ramy i kierownicy z pewnością pozwala na jazdę w wygodnej i komfortowej pozycji, nawet podczas długich przejażdżek. W tym modelu uzyskano idealny stosunek jakości do ceny. Za cenę około 4 tysięcy Kross oferuje bowiem podzespoły Shimano Tiagra, takie jak przerzutki, hamulce, dźwignie hamulca, manetki, korby, support, kaseta i łańcuch. Poza tym w modelu Vento 4.0 zamontowano piasty Shimano Tiagra oraz 28 – calowe opony marki Schwalbe.
Mocną stroną tego modelu jest rama wykonana z Aluminium Superlite, przez co jest lekka i wytrzymała. Waga roweru nie przekracza 10 kilogramów. Przedni widelec został wykonany z carbonu, przez co nie zwiększa masy roweru i dość dobrze ogranicza wibracje na nierównych nawierzchniach. Rower jest sztywny i całkiem szybko przyspiesza. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu specjalnej konstrukcji łożysk, zwiększona została efektywność pedałowania.
Niestety, tak jak w przypadku modelu Kross Vento 3.0, owijka kierownicy szybko się brudzi i nie można jej porządnie doczyścić. Ponadto siodełko nie należy do wygodnych (nawet jak na ten segment rowerów), jednak nie jest to duży problem, ponieważ akurat ten element można z łatwością wymienić. Ograniczony budżet jest widoczny również w oponach, które po przejechaniu pierwszych kilkudziesięciu kilometrów prawdopodobnie będą wymagały centrowania.
Prawie.PRO Made in Poland
Podkoszulka Potówka Prawie.PRO 300W Czarna Slim Unisex
Skarpetki kolarskie, do biegania Prawie.PRO 200W Czarne
Koszulka kolarska męska Prawie.PRO 350W. Orange
Koszulka kolarska damska Prawie.PRO 350W. Różowa
Koszulka kolarska damska Prawie.PRO 350W. Lody
Podkoszulka Potówka z Długim Rękawem Prawie.PRO 200W
Czapka Kolarska Ocieplana Prawie.PRO 300W Czarna
Spodenki kolarskie męskie Prawie.PRO 400W. Czarne
Spodnie długie kolarskie męskie Superroubaix Prawie.PRO 300W. Czarne
Czapka z daszkiem Prawie.PRO Baseball Casual Unisex
Rękawiczki kolarskie Aero Prawie.PRO 200W Czarne Unisex
Koszulka kolarska męska Prawie.PRO 350W. Granatowa
YouTube Prawie.PROWszystie filmy
Poznaj kolekcję Prawie.PRO
Skarpetki
9 Produkty
Na Rower
62 Produkty
Koszulki kolarskie
15 Produkty
Dodatki
55 Produkty
Bluzy kolarskie
7 Produkty
Przeczytaj również:
Cube Agree GTC SLT 2-Fach: Opis, Cena, Dane techniczne
Jaki rower elektryczny kupić?
Rowerowy test Coopera – jak go prawidłowo wykonać?