Mam wadę wzroku. Może nie jest ona zbyt duża (-2), jednak bez okularów czy soczewek nie jestem w stanie prowadzić nawet taczki – o rowerze czy samochodzie nie wspominając. Zatem co lepiej wybrać na rower? Soczewki czy okulary?
Jedno i drugie rozwiązanie ma swoje zalety i wady. Dużo także zależy od tego jaki rodzaj kolarstwa uprawiacie. Inne rozwiązanie jest bowiem bardziej optymalne do szybkiej jazdy szosowej, a inne dla typowego turysty, leniwie eksplorującego miasto.
Do spokojnej jazdy na rowerze turystycznym z pewnością wystarczą Tobie zwykłe okulary – takie jakie nosisz na swoim nosie na codzień. Niestety w agresywnym kolarstwie górskim zwykłe oprawki mogą się nie sprawdzić. Istnieje spore ryzyko ich zsuwania się, ponadto podczas pokonywania szybkich zjazdów mogą już nie chronić przed kurzem, błotem i owadami. Tym bardziej, jeśli Twoje szkła są niewielkich rozmiarów.
To samo tyczy się kolarstwa szosowego w którym duże prędkości przyczyniają się do częstych spotkań z muchami czy wszechobecnym kurzem i piaskiem. Ten będzie ranić nasze oczy głównie za sprawą szybko jadących samochodów oraz ciężarówek.
Różnica pomiędzy „cywilnymi” okularami, a tymi rowerowymi jest taka, że powierzchnia ich szkieł jest większa, a te wykonane z jednego, poliwęglanowego odlewu. Niestety na rynku nie ma zbyt wielkiego wyboru ramek sportowych do których można wykonać szkła korekcyjne. Te które to umożliwiają posiadają specjalną wkładkę w której można osadzić dedykowaną naszej wadzie soczewkę.
Powyższe problemy w każdym przypadku rozwiązują soczewki kontaktowe (niesłusznie nazywane szkłami kontaktowymi). Osobiście na czas jazdy na rowerze szosowym Kross Vento 4.0 zastępuję okularu właśnie nimi. Jednakże dobrej jakości soczewki jednodniowe (takie stosuję) to koszt nawet 80 zł za opakowanie 28 szt. Inną barierą może być sama ich aplikacja. Osoby, które na codzień stosują zwykłe szkła i nie mają większego doświadczenia z soczewkami mogą szybko się zniechęcić tą czynnością. Tutaj konieczna jest cierpliwość i umiejętność opanowania odruchów bezwarunkowych naszych powiek. Jednakże zapewniam – aplikacja jak i zdejmowanie soczewek nie jest bolesne.
Prawie.PRO Made in Poland
Spodnie Dresowe 300 VO2 Max Unisex Niebieskie
Podkoszulka Potówka Prawie.PRO 200W Granatowa Unisex
Kombinezon Triathlonowy Tri Suit Prawie.PRO Aero
565,99 złOriginal price was: 565,99 zł.499,00 złCurrent price is: 499,00 zł.Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 565,99 zł
100h Podcastów i Słuchowisk Prawie.PRO MP3
Bidon Prawie.PRO 400W Bio 500 ml Czarny
3 Skarpetki kolarskie, do biegania Prawie.PRO 200W Białe Lewa + Prawa + Zapasowa
Kolarska Kawa Ziarnista Coffee Ride 600W Speciality 1KG Świeżo Palona
129,99 złOriginal price was: 129,99 zł.109,00 złCurrent price is: 109,00 zł.Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 129,99 zł
Bidon Prawie.PRO 400W Bio 750 ml Niebieski
Czapka termoaktywna uniwersalna Prawie.PRO
Koszulka kolarska damska Prawie.PRO 350W. Lody
Ochraniacze na buty kolarskie Prawie.PRO
Koszulka kolarska damska Prawie.PRO 200W. Granatowa
YouTube Prawie.PROWszystie filmy
Poznaj kolekcję Prawie.PRO
Skarpetki
9 Produkty
Na Rower
62 Produkty
Koszulki kolarskie
15 Produkty
Dodatki
55 Produkty
Bluzy kolarskie
7 Produkty
Przeczytaj również:
Czym smarować i jak zadbać o przedni amortyzator? Szybkie smarowanie goleni amortyzatora.
Aplikacja ZWIFT Mobile Link. Omówienie funkcji, wiadomości, Zwifters, mapa
Czy mając 71 lat można ścigać się w downhillu? Dr John Rideout udowadnia, że tak! (wideo)