Jeśli to wideo było dla Ciebie przydatne i chcesz wesprzeć moją działalność, to zapraszam do mojego sklepu: https://www.prawie.pro na mój Instagram: https://www.instagram.com/prawie_pro/ lub Facebook: https://www.facebook.com/leszekprawiepro/ a także do zakupu mojej książki: https://www.empik.com/prawie-pro-wygraj-siebie-lech-sledzinski,p1320924407,ksiazka-p
Zapraszam do mojego wideo, w którym będzie o pierwszych wrażeniach po zakupie nowej szosy.
Kross Vento 8.0 2017 dla wszystkich jest rowerem co najmniej zastanawiającym. Laicy są zszokowani ceną – 19 000 zł. Z kolei znawcy kolarstwa łapią się za głowę i mówią „nie wierzę, Kross na nowej Dura-Ace i Zippie”.
Konkurencja rower o tej specyfikacji wycenia od 30 do 60% drożej. Patrząc przez pryzmat osprzętu to niemalże okazja. Lokalny sklep rowerowy, który uruchamiał tę maszynerię nie dowierzał też patrząc na wskazania wagi – Vento z ramą 56 waży 7.3 kg.
Kross Vento 8.0 2017 przejechał właśnie swoje pierwsze 300 km. Przez ten dystans dał możliwość poznać siebie bliżej. Szczerze mówiąc, najbardziej byłem ciekaw nowej grupy Shimano Dura-Ace. Precyzja i szybkość działania tego napędu może zachwycić. Japończycy dopracowali „Durexa” do perfekcji zapewniając jeszcze większą sztywność, mniejsze opory i masę. Przy tym nowe malowania korby prezentują się rewelacyjnie.
Bardzo dobre wrażenia zrobiły na mnie w pełni karbonowe koła DT Swiss RC28 Spline. Nie zgodzę z opiniami, że ten rower powinien jeździć na wyższym stożku, choć podejrzewam, że prezentowałby się zdecydowanie bardziej rasowo. 28 mm zapewnia o wiele większą stabilność, zwłaszcza w wietrzne dni. Co i tak nie zmienia faktu, że precyzja łożyskowania, bardzo niska masa i wysoka sztywność, sprawia, że jazda jest czystą przyjemnością.
Kross zaprezentował w tym roku także nowe karbonowe ramy o większych przekrojach. Widoczne jest to zwłaszcza w okolicach mufy. Ten zabieg ma na celu poprawienie sztywności konstrukcji. Takie są też moje pierwsze wrażenia – moc przekazywana na suport skupia się tylko na nim, a nie na ciągłym naprężaniu kompozytu.
Zmiany są widoczne także w tylnym trójkącie. Dolna rura wyraźnie zwiększyła przekrój, górna wręcz przeciwnie. Przez to rama jest skłonna przyjąć na siebie o wiele większą dawkę wibracji bez przenoszenia ich na maszt.
Kross Vento 8.0 2017 dostał także komplet komponentów Zipp z serii SL Speed. Karbonowa rura podsiodłowa, mostek oraz kierownica aero pracuje na niższą masę i jeszcze większą dozę komfortu. Ubolewam jedynie, że sztyca nie posiada offsetu przez co okazała się konieczna jej wymiana na identyczną, ale posiadającą dodatkowe 20 mm wychylenia do tyłu. Bez tej zmiany nie udało się uzyskać poprawnego fittingu, przez co zbytnio obciążane były moje kolana.
Minus dla Krossa także za przycięcie rury sterowej, przez co ustalanie pozycji na rowerze wiązało się z odwróceniem mostka. Na szczęście w moim przypadku to wystarczyło, jednak co by było jakby konieczna była głębsza zmiana pozycji?
To jedynie pierwsze wrażenia z jazdy na nowym Kross Vento 8.0 2017. Wkrótce kolejny raport z ciężkiej eksploatacji tej szosówki.
Prawie.PRO Made in Poland
Skarpetki kolarskie Aero Prawie.PRO 400W Białe
Komin kolarski ocieplany Prawie.PRO 300W Czarny
Spodnie Dresowe 300 VO2 Max Unisex Niebieskie
Opaska Mocy Prawie.PRO +100W Granatowa
Kombinezon Triathlonowy Tri Suit Prawie.PRO Aero
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 459,99 zł
Zestaw smar + odtłuszczacz + szampon rowerowy Prawie.PRO +200W
Spodenki kolarskie męskie Prawie.PRO 300W. Czarne Mono
Naklejki Prawie.PRO PROsiak folia PROstokąt duże 18 szt.
Pins Prawie.PRO ręcznie emaliowany
100h Podcastów i Słuchowisk Prawie.PRO MP3
Koszulka kolarska męska Prawie.PRO 350W. Granatowa
Skarpetki kolarskie, do biegania Prawie.PRO 200W Granatowe
YouTube Prawie.PROWszystie filmy
Poznaj kolekcję Prawie.PRO
Skarpetki
9 Produkty
Na Rower
62 Produkty
Koszulki kolarskie
15 Produkty
Dodatki
55 Produkty
Bluzy kolarskie
7 Produkty
Przeczytaj również:
Siemię lniane – ziarenka lnu o cudownym działaniu
Jak bezpiecznie używać przedni hamulec rowerowy
Schudłem 15 kg. O ile jestem szybszy na rowerze? Dlaczego ważny jest stosunek mocy do masy?